ماهنامه سیاسی فرهنگی اجتماعی خط امام(ره)

#ما_متفاوتیم
  • ۰
  • ۰

مصاحبه

1-مهم ترین فعالیت های حوزه معاونت دانشجویی در دوران شما چه بوده است؟

اولین نکته این است کرامت انسان ها از گذشته تا کنون در هر جایگاهی سرلوحه ی امور من بوده است ،انسان ها ارزشمند هستند و باید به آن ها احترام گذاشت پس کرامت استاد و دانشجو سر لوحه امور من بوده و خواهد بود .

این برای من مهم است که هر کسی به من مراجعه می کند حتما پاسخی را دریافت کرده و آن پاسخ توام با کرامت و احترام باشد.

مهم ترین کارهای انجام شده ای که می توانم راجع به آن ها صحبت کنم : حوزه ی معاونت دانشجویی حوزه ی  بسیار گسترده ای است که شامل پنج اداره در زیر مجموعه خود است:اداره خوابگاه ها ،اداره تغذیه ،اداره رفاه ،اداره تربیت بدنی ،مرکز مشاوره و تندرستی ،کمیته انضباطی و شورای موارد خاص.

حجم عظیمی از مسئولیت ها به عهده ی ما است و کار های بسیار زیادی انجام شده و خواهد شد.

اجرای  طرح چند غذایی در اداره تغذیه طرح بسیار خوبی است که به علت متفاوت بودن ذائقه دانشجویان توانایی پاسخگویی به ذائقه های متفاوت را پدید آورده است و این به نوبه خود امر مهمی است.

تعامل با پیمانکار در جهت افزایش تتنوع و تعداد غذاهای رایگان رستوران مهتاب  از شش به یازده نوع در هفته از کار های مثبت دیگر در این حوزه است.

تبدیل سلف شرقی سرای پسران به سلف صنعتی و مکانیزه ،و همچنین آماده سازی سالن سلف آفتاب برای توزیع غذا و شروع به صنعتی ومکانیزه سازی آشپزخانه این سلف .

محلی به نام فوت کورت که توسط چند پیمانکار و گروه های مختلف اداره خواهد شد در حال راه اندازی است که با راه اندازی آن دانشجویان می توانند با سوبسید های در نظر گرفته شده از آن خریدهای خود را انجام داده و استفاده نمایند.

ما سعی بر ارتقای سراهای دانشجویی داشتیم ،به همین منظور در تابستان امسال حدود سی هزار متر مربع از سراهای پسران رنگ آمیزی گردید ،اتاق های آن به وسیله ده هزار متر مربع موکت مفرش گردید ،سه هزار متر مربع باز سازی آشپزخانه ها و ... انجام شد.همچنین به سراهای دانشجویی خواهران جهت جلوگیری از هدر رفت آب تعدادی ماشین لباسشویی تعلق گرفت ، آشپزخانه سرا های پسران نیز به گاز های ترموکوبدال مجهز گردید .در آینده نیز تصمیم به تخصیص و مجهز ساختن سراها به سیستم های پیشرفته اینترنتی داریم.

از ىیگر برنامه های بلند مىت پپیش بینی شده انتقال سراهای شرقی ىانشجویان به ىاخل ىانشگاه است که به طور جدی استارت خورده و امسال شاهد انتقال اولین سرا خواهیم بود چرا که ىر کنترل هزینه ها و نظارت ایده آل کمک بسزایی می کند.

استارت ساخت سرای متاهلی نیز با حدود سی وشش تا چهل واحد خورده شده که به نوعی ترویج سنت حسنه ازدواج نیز خواهد بود .

در حوزه رفاهی نیز حدود پنج میلیارد و سیصد و هفتاد پنج میلیون تومان وام دانشجویی در دو ترم گذشته اختصاص یافته که شامل انواع مختلفی از وام ها می گردد .

اداره تربیت بدنی نیز به سمت ورزش های همگانی حرکت کرده است و در پی برگزاری مسابقاتی در سراهای دانشجویی است.

مرکز مشاوره نیز همه دانشجویان جدید الورود را پایش کرده و برای همه آن ها پرونده سلامت ایجاد کرده است.

2-چه اقداماتی در سال جاری در خصوص رفاه حال دانشجویان انجام خواهد گرفت؟

امسال سعی بر تکمیل آشپزخانه سلف آفتاب و تکمیل فوت کورت داریم و هم اکنون نیز در حال اخذ قرار داد با شرکت های بهداشتی هستیم که امور بهداشتی سلف ها ،آشپزخانه ها ،سالن های توزیع غذا و سراهای دانشجویی را بر عهده بگیرد.

بهبود کیفیت و کمیت غذاهای توزیعی نیز از مواردی است که در اولویت ما قرار دارد که در سال گذشته نیز به طور نسبی شاهد آن بودیم.

در حوزه مرکز مشاوره نیز به دلیل زیاد شدن تعداد مشروطی ها در حال انجام برنامه ریزی هایی به این صورت هستیم که برای دانشجویانی که ترم اول مشروط شدند مشاوره گروهی انجام گیرد،همچنین برای کسانی که دو ترم مشروط شدند حتما مشاوره انفرادی انجام شود و برای آن کسانی که سه ترم مشروط شدند مشاوره تخصصی انجام خواهد خواهد گرفت.

3- برای ارتقاء بخش ورزشی چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟

در بخش ورزش دو مقوله وجود دارد یکی بحث فضای ورزشی و دیگری بحث مدیریت فضا ،فضای کاربری کم است و ما به این مسئله واقفیم ولی همین فضای کم نیز باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.ودر پی انتقال برنامه های ورزشی از دانشگاه به سرا ها هستیم.

دو زمین به وسعت هزار و پانصد متر مربع در سراهای دختران و پسران برای پیست دوچرخه سواری و زمین اسکیت در نظر گرفته شده است ،و همچنین تصمیم بر احداث زمین چمن مصنوعی در سراهای پسران داریم .

تنها بخشی از حوزه معاونت دانشجویی که در آن هنوز به صورت سنتی عمل می شود اداره تربیت بدنی است، به همین منظور در چند روز گذشته مصوب شد که تمامی فعالیت های اداره تربیت بدنی به صورت الکترونیکی در آید.

4-با توجه به کیفیت پایین غذای سلف ها و همچنین کیفیت پایین غذای رستوران و قیمت های سر سام آور آن ،آیا برنامه ای برای تغییر آن دارید؟

ما در زمان به کارگیری پیمان کارها از آن ها سه گواهی معتبر از مکان هایی که قبلا در آن مشغول به فعالیت بوده اند می گیریم.بنا براین از پیمانکاران مجرب استفاده به عمل می آوریم،البته مهم نظارت است.

در ترم پیش شورای صنفی ناظر سلف ها بود ولی هم اکنون در حال نظام مند سازی آن هستیم و با شرکتی به نام آرمان صدرا برای نظارت بر خدمات بهداشتی قرار دادی منعقد شد.

در امر تعیین قیمت خدمات ارائه شده، ما مناقصه برگزار می کنیم و شرکت ها و پیمانکاران با توجه به وضعیت بازار قیمت های خود را ارائه می دهند و ما مناسب ترین قیمت را از میان آن ها بر می گزینیم.

در مورد رستوران نیز به دلیل رضایت دانشجویان سه سالی متوالی است که یک پیمانکار داشته و امسال نیز مجددا تمدید قرارداد انجام گرفت.

ولی پیمانکار سلف شرقی (سراهای پسران) به دلیل مشکلاتی که پیش آمد تغییر کرد و امسال نیز به دلیل عدم  رضایت ما و دانشجویان، اجازه شرکت در مناقصه به او داده نشد.

برای محاسبه قیمت رستوران دانشگاه ،ما قیمت رستوران های درجه یک استان را ملاک قرار داده و نسبت به قیمت آن ها از رستوران دانشگاه بیست و پنج درصد تخفیف گرفتیم ،همچنین چهار هزار و نه صد و سی تومن نیز به دانشجویان تخفیف ارائه می گردد و مقدار باقی مانده از آن را خود دانشجو پرداخت می نماید.

5-بر خی انتقادات نسبت به افزایش میزان پذیرش دانشجو و به تبع آن کاهش سرانه دانشجویی که نهایتا به کاهش خدمات منجر می شود، است.در این زمنه چه پاسخی وجود دارد؟

دانشگاه در چهار سال اخیر سقف افزایش دانشویان را روی چهارده هزار نفر قرار داده است اگر رشته ای نیز به دانشگاه اضاف شود از سهمیه رشته دیگر کاسته و به رشته جدید اختصاص می یابد که این سقف رعایت شود .

پارسال در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ترکیب جنسیتی پذیرفته شدگان تغییر کرد و به همین دلیل هشت سالن مطالعه در سراهای دانشجویی دختران بلافاصله تبدیل به خوابگاه شد .

دانشجویان خارجی از سرای هرندی به سرای ملاصدرا انتقال داده شدند و دانشجویان دکتری نیز به سرای هرندی منتقل گردیدند.

6-یکی از مسائل مبتلا به در میان دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی سرعت پایین اینترنت است،آیا برای این مسئله تدبیری اندیشیده اید؟

در خصوص اینترنت، سراهای خواهران یکی پس از دیگری در حال تجهیز شدن به شبکه نوین اینترنت هستند، در سراهای پسران نیز به دلیل به صرفه نبودن راه اندازی این سیستم به خاطر انتقال سراها به خود دانشگاه، همان سیستم قبلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد سرویس دهی (اتوبوس ها)نیز که غالبا در سراهای پسران مشکل زاست، تعداد زیادی از دانشجویان در سراهای پسران ساعت هفت و چهل دقیقه به یک باره برای حرکت به سمت دانشگاه به ایستگاه اتوبوس می آیند،به همین دلیل اداره نقلیه نیز توان پاسخگویی مطلوب به دانشجویان را نخواهد داشت .

7-در برخی از موارد در خوابگاه ها شاهد برخورد هایی از مسئولان هستیم که در شان دانشجویان نمی باشد برای این طور برخورد ها چه پاسخی می توان ارائه نمود؟

اگر تقابلی بین دانشجویان و مسئولین خوابگاه ها پیش آید ما به آن رسیدگی می کنیم،ما هر ساله با متصدیان سراها جلسه برگزار می کنیم و اعتقاد ما بر این است که دانشجو ولی نعمت ماست اگر با توجه به این مسائل باز مشکلی پیش آمد آن موضوع به کمیته انضباطی ارجحاع داده خواهد شد.

8-به عنوان معاون حوزه معاونت دانشجویی، تا چه اندازه خود را در پاسخگویی به مطالبات دانشجویان موفق می دانید؟

خود ارزیابی کار سختی است به همین جهت ما موافق برگزاری ارزیابی ای به  صورت خودجوش توسط شما برای عملکرد معاونت ها هستیم.

9-با توجه به مشاهده  تاریخ و تعداد روزهای  درج شده حضور دانشجویان در سرا ها در سیستم صندوق رفاه و مقایسه آن با تعداد روز های واقعی حضور دانشجویان در خوابگاه ها متوجه عدم تطابق این دو مورد می گردیم ،پاسخ شما درمورد این مسئله چیست؟

تاریخ شروع ترم فرد که در سیستم صندوق رفاه درج شده برابر با اول مهر ماه است در حالی که ما از اواسط شهریور ماه را ابتدای  ترم قرار داده و شروع به سرویس دهی و ارائه امکانات لازم می کنیم، بخشی از این مورد به جایگاه اقلیمی استان برمی گردد. ما بنا به آب و هوای استان یزد به دلیل قرار نگرفتن ترم های زوج در تیر ماه که اوج گرماست ،ترم های فرد را زود تر شروع می کنیم ؛در مورد ترم های زوج نیز ما مدت زمان تعطیلات نوروزی را از روزهای حضور دانشجویان در سراها به حساب نیاوردیم.در نتیجه ملاک ما در این زمینه شروع ترم وصد و سی ودو روز است.

 آزاد منش، محسن پور

  • ۹۷/۰۷/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی