ماهنامه سیاسی فرهنگی اجتماعی خط امام(ره)

#ما_متفاوتیم
  • ۰
  • ۰

هشدار!!!(2)

چگونه می توانیم از محیط زیست که این روز ها حال خوبی هم ندارد حفاظت کرد؟

"کمتر از کاغذ استفاده کنیم"

مسئله ای که در بین ما دانشجویان بسیار معمول شده استفاده زیاد از کاغذ است، بار ها به عینه دیده ام، جزوه ها و کتاب هایی که فقط شب امتحان کاربرد دارند و بعد از آن کنار درختان و بوته های ساختمانی که داخل آن امتحان برگزار شده بود رها می شوند. بله می دانم که شما هم دیده اید یا اگر تازه وارد دانشگاه شده اید به زودی خواهید دید.

درختان بخش مهمی از اکوسیستم سیاره ما هستند، آنها اکسیژن را فراهم می کنند، هوا را تمیز می کنند، سایه ها و مواد غذایی را فراهم می کنند، و بسیاری از موجودات مختلف از درخت به عنوان سرپناه استفاده می شوند. برای ایجاد کاغذ و سایر محصولات چوب، میلیون ها درخت جدید باید هر ساله کاشته شوند. با این حال، ورود به سیستم می تواند به محیط زیست بسیار مخرب باشدعدم وجود خاک در منظقه ای، منجر به فرسایش خاک شود، و البته باعث کاهش زیستگاه ها شود.برای کمک به کاهش دخالت در روند طبیعی اکو سیستم، چیزهایی است که می توانید در خانه، مدرسه و دانشگاه انجام دهید و برای کاهش مصرف کاغذ از آن هااستفاده کنید.

یک

یکی از بزگترین مجرمین در از بین رفتن درختان، بسته بندی کاغذی کالاها هستند. سالانه میلیون ها درخت برای تهیه بسته بندی شکلات ها، اسباب بازی ها و وسایل شوینده بریده میشود. سعی کنید به سراغ کالا هایی بروید که بسته بندی های کاغذی ندارند. کالاهایی را بخرید که بتوانید از بسته بندی آنها برای مصارف دیگر استفاده کنید. مثلا قوطی ها.

دو

اگر واقعا دلیل ضروری وجود ندارد تنبلی نکنید و به جای سفارش دادن غذا به رستوران بروید و غذایتان را همانجا بخورید. خودتان میدانید همان غذا اگر برایتان به خانه آورده شود حداقل یک بشقاب، لیوان، قاشق ، چنگال، کارد و یک نی همراه غذایتان است که از پلاستیک یا کاغذ استفاده شده است.

سه

در گردش و تولد و پیک نیک ها به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف از ظروف همیشگی استفاده کنید. یک روز ارزش بریده شدن این همه درخت را ندارد.

چهار

در طول روز کاغذ های کوچکی به دستمان میرسد که میتوانید از دریافت آنها صرف نظر کنید. مثل رسید خرید یا عابربانک ها، صورت حساب رستوران

پنج

دیگر روزگار خرید روزنامه و مجله کاغذی سر رسیده. بنابریان سعی کنید در اولین فرصت اشتراک مطبوعاتی خود را لغو و به جای آن عضو اشتراک اینترنتی روزنامه و مجله اینترنتی مورد علاقه خود شوید.

شش

درست است که بسیاری از افراد معتقدند که هیچ چیز جای کتاب کاغدی را نمیگیرد، اما دانستن این که چوب زیادی صرف تهیه کاغد یک کتاب میشود شاید بتواند باعث تجدید نظر باشد. علاوه بر این استفاده از کتاب الکترونیکی این امکان را به شما میدهد که قادر به حمل ده ها کتاب در یک زمان باشید.

هفت

برای تمییز کردن آشپزخانه به جای استفاده از دستمال کاغذی، از تکه پارچه قابل شست و شو استفاده کنید. درست کاری که در گذشته ها انجام میشد

هشت

در محل کار یا مدرسه و دانشگاه، هنگام پرینت گرفتن مطالبتان تا حدالامکان تعداد کاغذ مصرفیتان را کاهش دهید. مثلا اندازه فونت(خط) را کوچک تر کنید، از حاشیه ها هم استفاده کنید و برای چاپ مطلبتان از پشت و رو کاغذ استفاده کنید.

روش بهتر این که از استاد یا رئیستان بپرسید آیا این امکان وجود دارد که به جای چاپ مطالب به روی کاغذ آن را به صورت ایمیل ارسال کنید.

نه

یک کیف نخی مخصوص خرید تهیه کنید تا در زمان خرید نیازی به مصرف کیسه پلاستیکی یا کاغذی نداشته باشید.

ده

از اپلیکیشن تقویم و سررسید برای یاآوری برنامه زندگیتان استفاده کنید.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی